Világpremier az 50. születésnapra – Az új Golf vonzóbb, intelligensebb és gazdaságosabb, mint valaha
Idén ünnepli 50. születésnapját a Golf, a Volkswagen pedig pontosan az évfordulóra jelenik meg továbbfejlesztett „bestsellerével” a piacon.
Amint Thomas Schäfer, a Volkswagen márka vezérigazgatója kiemelte: "A Golf immár fél évszázada a Volkswagen márka szíve: sokak számára megfizethető mobilitás a legmagasabb műszaki színvonalon. Pontosan erre építünk most új fejlesztési szakaszában is, mégpedig tovább fokozott gazdaságossággal, kényelemmel, igényességgel és új kezelési koncepcióval. Ennél 'több Golf' már aligha kínálható."
Imelda Labbé, a Volkswagen igazgatótanácsának az értékesítés, a marketing és az aftersales területeiért felelős tagja hangsúlyozta: "Egyedülálló sikertörténetet írtunk a Golffal, amely minden más modellnél jobban képviseli a Volkswagen márkát. Autó minden generáció számára - mégpedig immár 50 esztendeje. Az új Golf folyamatos műszaki fejlesztésével most újabb fejezet indul e sikertörténetben."
Átdolgozott orr- és farkialakítás, illetve új fénydizájn
Az új Golf és az új Golf Variant új tervezésű elejéről is felismerhető, amelynek vizuális jellegzetességei az első ízben a Golfon kínált megvilágított Volkswagen-embléma és az új tervezésű LED-fényszórók. Utóbbiak csúcsváltozataként az IQ.LIGHT - LED-Matrix fényszórók akár 500 méter hatótávú, új, nagyteljesítményű távolsági fényt is kínálnak. Ugyancsak újratervezték mindkét karosszériaváltozat IQ.LIGHT 3D LED-technikájú hátsó lámpáit.
Új infotainment-világ és chat GPT integráció
Belterében új fejlesztésű és intuitíven kezelhető infotainment-rendszer jellemzi a modellsorozatot, vizuálisan szabadon álló hatást keltő, akár 32,8 centiméter képátlójú érintőképernyővel, amelyhez alul a hőmérséklet- és hangerőszabályzás ergonómiailag optimalizált és megvilágított érintőcsúszkái csatlakoznak.
Szintén újdonság a továbbfejlesztett multifunkciós kormánykerék és az új IDA hangasszisztens, amely természetes nyelvezetet használva nemcsak olyan funkciók vezérlését teszi lehetővé, mint a légkondicionálás, a telefon vagy a navigáció, hanem szinte minden elképzelhető témával kapcsolatos online-információk is lehívhatók segítségével, az időjárás-előrejelzéstől egészen az ismeretanyaggal kapcsolatos kérdésekig. Emellett a legújabb generációs infotainment-rendszerrel készülő Golf modellekben a jövőben a mesterséges intelligencia alapú ChatGPT chatbot is az IDA hangasszisztens része lehet. A január elején a Las Vegas-i CES (Consumer Electronics Show) alkalmával bemutatott funkció harmonikusan csatlakozhat a mesterséges intelligencia folyamatosan bővülő adatbázisához. Az utasok természetes, hétköznapi használatú nyelvezettel kommunikálhatnak az autóval, és menet közben akár fel is olvastathatják maguknak a kikeresett tartalmakat.
Könnyű parkolás az új asszisztensrendszerek révén
Olyan új vezetéstámogató rendszerek könnyítik a manőverezést a Golf és a Golf Variant volánja mögött, mint például a továbbfejlesztett Parkolási asszisztens plusz (Park Assist Plus), amely mellette elhaladva érzékeli, kellően nagy-e a hossz- vagy keresztirányú parkolóhely, és ennek megfelelően indítja el a parkolási folyamatot. Ennek során egyaránt átveszi a kormányzás, valamint a gázadás és fékezés feladatát, a vezetőnek csupán felügyelnie kell a parkolást. Mindezeken túl a Golfhoz először kínált Parkolási asszisztens pro (Park Assist Pro) okostelefonnal is lehetővé teszi a be- és kiállást, az autó így például akár távirányítással is kiállhat a nagyon szűk helyekről. Szintén újdonság a Környezetmegfigyelő rendszer (Area View), amely a négy kamera együttműködésével előállított képet az infotainment-rendszer érintőképernyőjére továbbítva 360 fokos körbetekintést tesz lehetővé az autó körül - jól észlelhetővé téve például a járdaszegélyeket és a parkolók útburkolati jeleit is.
Hajtásrendszerek megújult választéka
Megnövelt teljesítményt és mintegy 100 kilométer tisztán elektromos hatótávot kínálnak a Golf új, hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerei, amelyek már egyenáramú (DC) gyorstöltőfunkcióval is rendelkeznek. Az otthoni falitöltővel (Wallbox) még nem rendelkezők számára különösen érdekesek lehetnek a 48 voltos, kifejezetten gazdaságos enyhe-hibrid (Mild Hybrid) hajtások. Piaci bevezetése szakaszában összesen kilenc motorváltozat - enyhe-hibrid (Mild Hybrid) (eTSI), hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) (eHybrid és GTE), turbófeltöltésű benzines (TSI) és turbófeltöltésű dízel (TDI) - sorakozik a modellsorozat palettáján. Még sportosabbá vált a Golf GTI, amelynek teljesítménye növekedett elődjéhez képest. A Golf további változatai fokozatosan érkeznek 2024 folyamán.
A Golf 50 éve - a "bestseller" története
Az első sorozatgyártású Golf 1974 március végén készült el a Volkswagen wolfsburgi gyárában, hivatalos piaci bevezetése pedig májusban vette kezdetét. Korábban évtizedeken át a Bogár, s így a farmotor és a hátsókerékhajtás határozta meg a Volkswagen márkát. Az első Golf, illetve Passat, Scirocco és Polo sorozatokkal azonban a hetvenes évek elején az orrmotor és az elsőkerékhajtás korszaka érkezett el. A korszerű és biztonságos hajtáskoncepció, valamint a nagyméretű csomagtérajtó és a lehajtható hátsó üléstámla kínálta magasfokú variálhatóság, illetve az új formavilág olyan meggyőzőnek bizonyult, hogy 1976 októberében már az egymilliomodik Golf gördülhetett le a szerelőszalagról.
Mindez azonban a kezdet volt csupán, mert elkövetkező hét generációjában mindig is a Golf volt az, amely a legmagasabb műszaki színvonalon tette lehetővé sokak számára a megfizethető mobilitást - olyan technikáival, mint például a szabályozott katalizátor és a gazdaságos hajtásrendszerek, de olyan biztonsági funkcióival is, mint a blokkolásgátló, a légzsákok és a sorozat első összkerékhajtása. Szintén a Golf sikerének titkához tartozik, hogy az első Golf génjeit utódaira is mindvégig átörökítették a tervezők, így őrizve meg a klasszikus Golf-formavilágot.
A kényelem, a minőség és az innovatív vezetéstámogató rendszerek minden generációval egyre nagyobb jelentőségre tettek szert, napjainkban is mércéül szolgálnak. Az elmúlt 50 év során a Golf csúcstechnikájú kompaktmodellé fejlődött, bár már néhány év elteltével nevét is adta a "Golf-kategória" számára. A modellsorozat számtalan díjat és összehasonlító tesztet nyert Németországban és azon kívül is. Sorra érkeztek a különféle változatok, s a Variant, a Cabriolet, a Sportsvan, a tisztán elektromos e-Golf és a sportos GTI, GTD és GTE jelzésű modellek, valamint a Golf R csúcsmodell, amelyek egyaránt gyorsan népszerűvé váltak. A Golf a Menetasszisztens (Travel Assist) technikájával piaci szegmense egyik első modelljeként tette lehetővé a támogatott vezetést, míg a sorozat további újdonsága a veszélyekre előretekintően figyelmeztető Car2X technológia bemutatkozása.
Napjainkig nyolc generációjában több mint 37 millió Golf kelt el. A Golf a Volkswagen márka szilárd pillére, miközben az innováció motorjaként mindig képes a változásra. A sorozat új fejlesztési szakaszában is pontosan erre épít a márka - még nagyobb hatékonysággal, kényelemmel, igényességgel és még intelligensebb kezelési koncepcióval.
Látogasson el márkakereskedésünkbe vagy konfigurálja az új Golf és Golf Variant modelljeinket weboldalunkon!
Golf GTI - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,3-7,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 166-160
Golf GTD - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,4-5,2; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 142-136
Golf GTE - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 1,2; elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 15,1-14,9; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 28-27
Golf R - Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,2-7,8; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 185-178
Ezekhez a járművekhez csak a WLTP szerinti fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek állnak rendelkezésre, az NEDC szerintiek nem. A fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a választott járműfelszereltség függvényeként alakulnak.